Блог

Кокосово масло - най-големите ползи за здравето Mar/ 6/2020

Кокосово масло - най-големите ползи за здравето

Кокосовото масло е една от малкото храни, които могат да бъдат класифицирани като "суперхрани". Уникалната му комбинация от мастни киселини може да има положителен ефект върху вашето здраве. Това включва загуба на мазнини, по-добра мозъчна функция и други.

Ето топ 9 доказателства за ползите за здравето на кокосовото масло.

1. Кокосовото масло е с високо съдържание на наситени мазнини.  

Тези мазнини могат да стимулират изгарянето на мастна тъкан и да осигурят на тялото и мозъка бърза енергия. Те също повишават добрия HDL холестерол в кръвта ви, което е свързано с намален риск от сърдечни заболявания.

2. Хората, които ядат много кокосово масло, са по-здрави! 

 Кокосът е екзотична храна в западния свят, консумирана основно от здрави хора. В някои части на света обаче кокосът (с кокосово масло) е основна храна от поколения насам. Най-добрият пример за такова население са токелауанците, които живеят в Южния Тих океан. 60% от калориите им идват от кокосовите орехи. Когато са тествани, те са били в отлично здраве, с много ниски нива на сърдечно-съдови заболявания.

3. Кокосовото масло може да увеличи изгарянето на мазнини!  

Затлъстяването е един от най-големите здравословни проблеми в света. Докато някои хора смятат, че затлъстяването е само въпрос на калории, други смятат, че източниците на тези калории също са важни. Факт е, че различните храни влияят по различен начин на нашите тела и хормони. Триглицеридите със средна верига (т. нар. MCT) в кокосовото масло могат да изгорят повече калории от мазнините с по-дълги вериги. 15-30 грама MCT на ден увеличават консумацията на енергия за 24 часа с 5%, а това са общо около 120 калории на ден.

4. Кокосовото масло може да убие вредните микроорганизми!  

12-въглеродна лауринова киселина представлява около 50% от мастните киселини в кокосовото масло. Когато лауриновата киселина се абсорбира бързо, тя образува вещество, наречено монолаурин. Лауриновата киселина и монолауринът могат да убият вредни патогени като бактерии, вируси и гъбички.

5. Кокосовото масло може да повиши добрия HDL холестерол! 

Кокосовото масло съдържа естествени наситени мазнини, които повишават добрия HDL холестерол в тялото ви. Увеличавайки HDL, много експерти смятат, че кокосовото масло може да бъде полезно за здравето на сърцето в сравнение с много други мазнини. В едно проучване при 40 жени кокосовото масло понижава общия и LDL холестерол, като същевременно повишава HDL в сравнение със соевото масло.

6. Кокосовото масло може да защити кожата и косата!

Кокосовото масло има много приложения, които нямат нищо общо с яденето. Много хора го използват за козметични цели и подобряват здравето и външния вид на кожата и косата си. Освен това може да облекчи симптомите на екзема. Кокосовото масло също може да предпази от увреждане на косата и кожата. Едно проучване показва кокосовото масло като слаб, но естествен слънцезащитен крем, блокира около 20% от слънчевите ултравиолетови лъчи.

7. Кокосовото масло може да ви помогне да загубите мазнини, особено вредните мазнини в корема!

Кокосовото масло е много ефикасно за намаляване на мастната тъкан, намираща се в корема и около органите. Това е най-опасната мазнина в тялото и е тясно свързана с много хронични заболявания. Обиколката на талията е лесна за измерване и е чудесен маркер за количеството мазнини в коремната кухина. В проучване на 40 жени с коремно затлъстяване, допълването с 30 ml (2 суп. лъжици) кокосово масло дневно води до значително намаляване както на ИТМ (Индекс на телесната маса), така и на обиколката на талията в продължение на 12 седмици.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Блог

Блог

Кокосово масло - най-големите ползи за здравето

Кокосово масло - най-големите ползи за здравето

Кокосовото масло е една от малкото храни, които могат да бъдат класифицирани като "суперхрани". Уникалната му комбинация от мастни киселини може да има пол Кокосовото масло е една от малкото храни, които могат да бъдат класифицирани като "суперхрани". Уникалната му комбинация от мастни киселини може да има пол 2020-03-09T16:53:13+02:00 Кокосово масло - най-големите ползи за здравето

<p><span style="font-weight: 400;">Кокосовото масло е една от малкото храни, които могат да бъдат класифицирани като "суперхрани". Уникалната му комбинация от мастни киселини може да има положителен ефект върху вашето здраве. Това включва загуба на мазнини, по-добра мозъчна функция и други.</span></p> <p><span style="font-weight: 400;">Ето топ 9 доказателства за ползите за здравето на кокосовото масло.</span></p> <p><strong>1. Кокосовото масло е с високо съдържание на наситени мазнини.&nbsp;</strong>&nbsp;</p> <p><span style="font-weight: 400;">Тези мазнини могат да стимулират изгарянето на мастна тъкан и да осигурят на тялото и мозъка бърза енергия. Те също повишават добрия HDL холестерол в кръвта ви, което е свързано с намален риск от сърдечни заболявания.</span></p> <p><strong>2. Хората, които ядат много кокосово масло, са по-здрави!</strong>&nbsp;</p> <p><span style="font-weight: 400;">&nbsp;Кокосът е екзотична храна в западния свят, консумирана основно от здрави хора. В някои части на света обаче кокосът (с кокосово масло) е основна храна от поколения насам. Най-добрият пример за такова население са токелауанците, които живеят в Южния Тих океан. 60% от калориите им идват от кокосовите орехи. Когато са тествани, те са били в отлично здраве, с много ниски нива на сърдечно-съдови заболявания.</span></p> <p><strong>3. Кокосовото масло може да увеличи изгарянето на мазнини!&nbsp;</strong>&nbsp;</p> <p><span style="font-weight: 400;">Затлъстяването е един от най-големите здравословни проблеми в света. Докато някои хора смятат, че затлъстяването е само въпрос на калории, други смятат, че източниците на тези калории също са важни. Факт е, че различните храни влияят по различен начин на нашите тела и хормони. Триглицеридите със средна верига (т. нар. MCT) в кокосовото масло могат да изгорят повече калории от мазнините с по-дълги вериги. 15-30 грама MCT на ден увеличават консумацията на енергия за 24 часа с 5%, а това са общо около 120 калории на ден.</span></p> <p><strong>4. Кокосовото масло може да убие вредните микроорганизми!&nbsp;</strong>&nbsp;</p> <p><span style="font-weight: 400;">12-въглеродна лауринова киселина представлява около 50% от мастните киселини в кокосовото масло. Когато лауриновата киселина се абсорбира бързо, тя образува вещество, наречено монолаурин. Лауриновата киселина и монолауринът могат да убият вредни патогени като бактерии, вируси и гъбички.</span></p> <p><strong>5. Кокосовото масло може да повиши добрия HDL холестерол!</strong>&nbsp;</p> <p><span style="font-weight: 400;">Кокосовото масло съдържа естествени наситени мазнини, които повишават добрия HDL холестерол в тялото ви. Увеличавайки HDL, много експерти смятат, че кокосовото масло може да бъде полезно за здравето на сърцето в сравнение с много други мазнини. В едно проучване при 40 жени кокосовото масло понижава общия и LDL холестерол, като същевременно повишава HDL в сравнение със соевото масло.</span></p> <p><strong>6. Кокосовото масло може да защити кожата и косата!</strong></p> <p><span style="font-weight: 400;">Кокосовото масло има много приложения, които нямат нищо общо с яденето. Много хора го използват за козметични цели и подобряват здравето и външния вид на кожата и косата си. Освен това може да облекчи симптомите на екзема. Кокосовото масло също може да предпази от увреждане на косата и кожата. Едно проучване показва кокосовото масло като слаб, но естествен слънцезащитен крем, блокира около 20% от слънчевите ултравиолетови лъчи.</span></p> <p><strong>7. Кокосовото масло може да ви помогне да загубите мазнини, особено вредните мазнини в корема!</strong></p> <p><span style="font-weight: 400;">Кокосовото масло е много ефикасно за намаляване на мастната тъкан, намираща се в корема и около органите. Това е най-опасната мазнина в тялото и е тясно свързана с много хронични заболявания. Обиколката на талията е лесна за измерване и е чудесен маркер за количеството мазнини в коремната кухина. В проучване на 40 жени с коремно затлъстяване, допълването с 30 ml (2 суп. лъжици) кокосово масло дневно води до значително намаляване както на ИТМ (Индекс на телесната маса), така и на обиколката на талията в продължение на 12 седмици.</span></p>

Сравнение на продукти